RESAN

Hej på er igen! Det var ett tag sen ;) Jag har inte haft tillgång till någon dator under alla dagar i utlandet, så klart att jag har varit off! Tänkte berätta lite snabbt om min resa så jag börjar med prag.

Jag åkte iväg före mamma och pappa och min familj med tåget till nässjö. På stationen möttes vi av JNYTT som bestämt sig för att ta en bild och skriva lite om att vi skulle iväg till just Prag (: så dom tog en avskeds bild och så var vi ute på nätet. Allt gick bra på tåget - som var fullt med svenska innebandyspelare - men det var ett evigt sjå att få upp alla väskor OCH få ner dom igen... -.-' Sen i malmö så bytte vi till nattåget till berlin. Sex sängar i en liten hytt... yessss...! Vaknade jätte tidigt och kunde inte somna om för att det förbannade tåget lät så jävla mycket OCH några jävla skånska fyllon satt i hytten jämte och sjöng Alicia Keys låt No one hela natten... jävla idioter sen äre en snubbe som ska gå på toa mitt i natten och så kommer han inte in i sin hytt sen eftersom att hans kompisar har låst ute han,... så då ställer sig idioten och sparkar på dörren och väcker halva tåget... jävla idiot!

Trött blev man. Väl i berlin klockan 6 på morgonen hade vi tänkt att äta frukost MEN tåget var försenat så vi hann inte köpa någonting... - BERLIN HAR VÄRLDENS TUFFASTE TÅGSTATION! - så vi satte oss på pragtåget och väntade på att smörgåsmannen skulle dyka upp... 

klockan blev tjugo i elva innan jag fick min macka (för 3 euro) snacka om att man va hungrig eller. Men tjejerna och jag skrattade rätt mycket ändå. (: I prag vare som att komma till en annan dimension. Det är så mycket annorlunda i Sverige. Klasskillnad kan man ju säga. Vissa hade stora villor och bodde i jättefina lägenheter, andra bodde på gatan. Tragiskt.

Vi kom till hotellet - ett jättefint hotell! :D - och där trivdes jag suveränt.  Vi spelade matcher och jag gjorde rättså många mål (!) Hamnade på Jik sidan och allt (a) fick beröm av micke, det får man inte alltid så det tar man åt sig :) Saknade mathilda och alle massor, och så felix och hampus såklart (:

Jag orkar inte berätta om mera nu, men prag var fantastiskt och jag har så många minnen därifrån! :) Men jag berättar kanske mer nån annan dag. Kan ju avsluta med att vi kom 4a och Täby vann - det värsta , men även bästa, tjejlaget jag har mött. herregud... sånna jävla nollåttor asså, ställer sig i motståndarmålet och kör sin "stockholm stockholm världens stad osv osv..." innan matchstart och rycker in över motståndarsidan på uppvärmningen, nu har man äntligen fått se prov på äkta stockholmare som tror att dom äger världen... Så grattis till vinsten tjejer.  

ITALIEN RESAN TAR VI NÅN ANNAN DAG! ;) 
Puss på er, och välkommen hem jessica. sverige i hjärtat :* 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0