TÄNKVÄRT

Jag tänker faktiskt inte säga att jag har dåligt samvete för att jag inte har skrivit så mycket här nu på sista tiden. Det är ju faktiskt min blogg och mina tankar, så när mina tankar tar en paus tar också min blogg ett litet break ;) - tyvärr.

Hur som helst så har jag funderat på gymnasievalet nu endel. Hur ska man välja? Ska man tänka "äsch whatever det ordnar sig" eller ska man tänka "jag ska ha ett bra jobb, jag ska tjäna mycket pengar, jag ska kunna ha råd med vad jag vill, jag ska känna mig välutbildad blablabla..., därför ska jag läsa en plugg linje" eller vad? asså oj. :) och jag som är lite överambitiös är inte nöjd med en halvhjärtad insats när jag vet att jag hade möjlighet att göra någonting bättre. Alltså så står jag i ett litet dilema. Kämpa som bara den nu, eller ta dagen som den kommer?

Jag vet att det finns jättemånga i min ålder som känner precis samma sak. Många känner stor press. Många gånger vet man inte ens vad det är som pressar en. Hos mig kommer pressen från mig själv. Jag pressar mig själv omedvetet. Men vad kan man då göra åt saken?

Jessica

Kommentarer
Postat av: andréa

hur får du så att det är musik på din blogg? (:

vora snällt om du sa det för jag diggar det (a)

föresten sjukt fin blogg :D <3

2009-11-04 @ 19:51:49
URL: http://andreabjurek.blogg.se/
Postat av: emmelie

2009-11-04 @ 20:58:01
Postat av: emmelie

jag är precis som du jag är inte nörjd med ett G utan pressar mig själv högre. men tänk på att inte lägga ribban för högt du klarar det ändå. Har samma problem med gymnasieval oxå

2009-11-04 @ 21:00:36
Postat av: Jess

TILL EMMELIE; haha jag visste väl att jag inte var ensam! ;) ja, visst är de jobbigt! jo, men jag tror ändå att det är värt att köra gärnet nu, det kommer man ha nytta av sen jag lovar dig! :)



ja, det också... usch! men det kommer lösa sig tillstlut det med.



och du förresten, vem är du? :) kram jess

2009-11-05 @ 20:57:31
URL: http://fagerkvisten.blogg.se/
Postat av: emmelie

din gamla fotbollskompis du kan adda mig på msn om du vill

2009-11-12 @ 16:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0