» SAMBAFOTBOLL ♥ Arriba va! El mundo esta de pie. Go go go, ale ale ale !

Spritter i bena när man tänker tillbaka på fotbollen. Alla stora stjärnor som man ser spela på teve under FOTBOLLS VM av olika nationaliteter, spänningen och känslan som strömmar genom ådrorna när någon slår en straff eller frispark i ett viktigt läge, gåshuden man får av ett strålande snyggt mål, glädjen sporten tillför är otrolig. När man sen ser barn som inte äger någonting spela på en dammig grusplan med solen stekande över deras huvuden kan man inte annat än le åt den glädjen och passionen som sporten framkallar. Underbart!

Nästa punkt i listan är ju fotbollslåtarna som alltid släpps lagom till en stor turnering. Låtar som Waka Waka, la copa de la vida, mera mål, när vi gräver guld i USA, vi är på gång, waving flag... you name it! Jag får en adrenalinkick varje gång jag hör dem. Blir så himla glad av detta, så nu var det sagt.

Fotboll förknippar jag med sommar, sol och människor från olika länder. Att se på fotbolls vm i Italien var nog något av det bästa jag har gjort. Så roligt med alla känslor och irritationer som man ser hos folk (främst tyskar och italienare) och undertiden man sitter där och tittar med en kall Cola i handen steker solen utanför. Kunde det bli mer känsla? NEJ!



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0