SPRINGER IGENOM PRECIS ALLTING


Det har hänt så himla mycket. Den där lyckan som fort sprang iväg har jag kommit över. Det känns som att mitt liv inte var menat att dela med någon så långt ifrån mig som knappt känner mig längre. Alla löften vi hade lovat och alla ord som vi sa till varandra varma stunder känns så långt borta i det bittra förflutna att det faktiskt känns som overkligt och ibland kan jag tycka att det var en mardröm. Jag hatade ju faktiskt idén av det hela, och ändå var det bara jag som kämpade så att hjärtat blödde. Ovärt.

Istället sa jag hej till min nya stora lycka - friheten. Friheten som gav mig lyckan på nytt. Friheten som tog mig till höjder jag aldrig varit på innan. Rus av glädje och sorg, skratt och förtvivlan. Livet. Livet som förde mig till dig som gör mig ny. Det som händer gör mig glad, gladare än någonsin innan och glad av allt nytt hopp jag känner. Gladast i världen stundtals faktiskt och det är nog det finaste som har hänt. Så mycket vill ur mig och så lite kommer ut - snart spricker jag nog, men det gör ingenting för då får allt sin tid. Allt får sin chans att gro.

Bättre än bäst. Finare än allt tidigare. Tryggare än jag trott. Vackrare än nåt jag någonsin kännt. Lycka.

Och nu en gång för alla, som så många gånger förr, river jag en vacker dröm och går aldrig mera tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0