KUNSKAP ÄR LYCKA!

Ja, för mig är det lycka att vara smart, att uppfattas som smart. Jag tycker helt ärligt talat att det är fegt och idiotiskt att kalla någon som lyckas bra för "pluggis". pluggis? haha, bara ordet låter jävligt töntigt. Varför har vi folk i allmänhet svårt att acceptera att någon kan mer eller lyckas bättre ? Jag undrar och funderar på vad det är som gör att vi människor - i princip alla - känner oss hotade av människor som har kunskap som vi själva inte har? Är det sättet de är på som får oss att ta ett steg tillbaka? Gör vi inte det ganska automatiskt? Jo, och detta får mig att komma över till en annan intressant sak, för ord är makt! Den personen som kan prata bra, har ett bra språk och har tillgång till mer kunskap än oss själva känner vi oss en aning hotade av. Vi ser upp till dem och just därför har vissa av oss verkligen svårt att hantera detta - vilket leder till att vi måste säga nedvärderade ord för att själva framstå som bättre! 

am i right or am i right?


Kommentarer
Postat av: andrea

du har rätt igen, jag hade varit stolt om jag hade varit värsta geniet. det är coolt lixom.

Gillar hur du tänker tjejen ;) <3

2009-11-09 @ 21:19:11
URL: http://andreabjurek.blogg.se/
Postat av: mmarcus

bra sagt du!

2009-11-10 @ 07:31:23
URL: http://mmarcus.webblogg.se/
Postat av: M A J A

hah atack så mkt:p



haha ;)

2009-11-10 @ 16:52:42
URL: http://chinnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0