PRAGUE GAMES 09

Tänkte berätta lite om resan till Prag med laget, sjukt sent asså, men whatever.

Packningen 



6/7 bar det av till prag från Jönköpings tågstation. JNytt mötte oss vid stationen och tog bilder typ ^^ haha sånna superstars är vi... x) Sen åkte vi till nässjö där vi bytte till malmö och i malmö vare dags för mat, och då varte bråttom eftersom att tåget vart försenat, vilket jag och Damberg inte fattade så vi hann precis beställa en "Kids meal" på burgerking och rusa - med hamburgare , pommes och allt - till tåget (vi hann precis) och micke vart lite småsur på oss tjejer som inte kan passa tider... woops xD
Nattåget i malmö blev typ fullt av folk - massa nollåttor och även skåningar som inte kunde hålla käften utan va tvungna att sjunga långt in på småtimmarna... och jag fick självklart ligga i den översta slafen... yes...

På färjan blev det kul. Vi kollade massa butiker å sånt. Hade friskis och svettis (!) på däck...

Carro, Alle och Linnea på färjan :)

Nästan hela laget... :D

efter det skulle vi sova vilket inte gick så vi va vakna typ allihopa tror jag.

Sen kom vi till Berlin på morgonen, VÄRLDENS FLOTTASTE STATION I SWEAR! vi skulle äta frukost, men hann självklart inte det heller så vi väntade på smörgåsnissen på tåget - jäkla tysk - som inte kunde engelska typ. Haha, kändes som att alla hade med sig mat utan jag förståss som är blond och inte tänker på att man kanske borde ha med sig nån frukt? Jag fick min macka klockan 10 typ, efter att ha väntat i fyra timmar på att vi skulle komma till Dresden (där nissen sa att han skulle få mera mackor... -.- )...

I prag kom vi till en lite mindre komplicerad station med typ en betongtrappa.

Men vi klagade inte, stämningen va på topp!

Vi kom till hotellet - as soft hotell - jätte fint vare.
Jag fick dela rum med Elin och Alle (y), Carro och Linnea i rummet bredvid GOTT ELLER! . Sen skulle vi gå och äta nånstans så då blev det pizzeria. 



Dagen efter spelade vi 3 matcher. UPP KLOCKAN 6.00! Första mot Forsby (svenskt lag) spelade vi 3-3. Andra mot nåt Polskt lag och jag tror att vi vann. Sista mot ett tjeckiskt lag och jag tror vi vann den med. Sen blev det hotellet igen - trötta som sjutton...

Jag lyckades pricka in fem mål tror jag, och endel assister på det :) 

Andra dagen upp klockan 6 igen och spelade 2 matcher. En mot ett tjeckiskt och en mot ett schweiziskt lag. Vi vann båda i think. Sen ställdes vi mot ett riktigt bra Tjeckiskt lag i kvartsfinalen och vann den. Vi åkte ut i Semifinalen mot Täby - nollåttalag... - dom spelade asbra, men hade väl lite väl mycket attityd... eller vad säger ni tjejer?

Fan vad surt det var att komma hem efter att ha förlorat semin... haha jag stukade foten på köpet...
vi laddade dagen efter ...

... inför tredjeplatsmatchen, något uppgivna i och för sig, eftersom alla visste att guldet var kört.  Men detta var ju ingenting vi pratade högt om. Jag spelade med tejpad fot och det gick ju hyfsat iallafall; "Ont kan man ha sen" metoden. Vi ledde med 2-1 inför andra perioden och fick sen bara mål i baken... 5-2 till Tullinge blev det och om vi var besvikna...

Även fast att vi gjorde världens kämpainsats så räckte det inte till. 4:e plats är trots allt inte alls dåligt. Pluss att det var 4 svenska lag som var i semifinal, alltså inget annat land som hade lyckats ta sig till semin.

Det tycker jag vi ska va stolta över. Tack för världens bästa resa tjejer (:


Kommentarer
Postat av: Linnéa <3 :)

Haha, vilka bilder ! ;) <33

Det är en saknad det, <333

2009-08-07 @ 09:46:51
URL: http://lifebylillaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0