TISDAG 8 NOV

Ibland händer det att känslor bara kommer. Blev åter påmind om detta när vi traskade genom Jönköping i den bitande höstkylan som kvällen bjöd på, och känslan av jul (hör och häpna) infann sig, eller iallafall vinter. Kände verkligen för att låsa in mig i en stuga i fjällen och åka längdskidor och svettas varje dag - komma in och basta länge, äta god mat, läsa böcker och spela spel med en massa vänner. Åh, ja det hade faktiskt varit mysigt. Men nu så är det ju fortfarande höst, och fortfarande ingen snö, och absolut inte jul så det får helt enkelt bli en tids väntan på detta. Och läsa, träffa vänner och spela spel kan man ju faktiskt göra ändå. Bastu går säkert också, men det är ju aldrig samma sak utan snö utanför ytterdörren och fönstrena. Skriver jag att jag längtar efter vinter? Herregud, vad har hänt med mig... Knäppt, men sant. För att inte tala om all julmusik och pyntet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0