FÖR DU HAR GJORT JÖNKÖPING, VÅRAN STAD, HÅVEBLÅ, VÅRAT LAG TILL DET VI ÄR IDAG.


I sorg, tomhet, smärta och saknad är flaggorna hissade på halv stång idag. Det är helt obeskrivligt. För mig var och är du odödlig och kommer nog alltid att vara det. Du ska veta det att det är SÅ många HV hjärtan som gick i kras igår efter detta ofattbara besked. Så många småpojksmålvakter miste sin stora förebild igår eftermiddag. Född i håve tröjan som man är så har det alltid varit en självklarhet med dig i laget och i buren. Ingenting kan nog någonsin leva upp till känslan där man, från ståplats, i kör med hela Kinnarps Arena skrikit "LIV" tätt efter speakerns "Och i mål, nummer 1, Steeeeefaaaan...". Du är i alla lägen Jönköpings oförglömlige hjälte.

Mina tankar och omtankar går till familjen, släkten och vännerna. Även killarna i HV71, samt de omkomna i Lokomotiv Yaroslavl. Ni har haft glädjen att ha lärt känna denna otroliga hockeylegend även utanför planen. Ljusen är tända för er och för honom, från djupet av mitt och resten av Jönköpings hjärta. Tack för alla otroliga räddningar och lyckostunder du givit oss, Liv.


Jag har slut på ord, men hoppas att hela laget - efter varje kommande vunnen match - gör en kullerbytta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0