SJÄLVSTÄNDIGHET?

Jag tycker synd om sånna som inte vet vad dom står själva utan är helt beroende av vad kompisarna tycker och vad dom tycker är bra och dåligt. Det är ju inte ens kompisar som ska bestämma hur man ska vara? Är dom riktiga vänner så accepterar dom dig precis som du är, vad du än gör och vilken väg du än väljer att gå.

Sen är nästa fråga, hur kan man såra flera personer så mycket om och om igen pågrund av hur och vad vännerna beter sig och säger? Har man en egen åsikt så varför säger man inte den? Varför står man inte upp för sin egen åsikt? Jag kan faktiskt inte begripa det! Sen är nästa grej, varför säger man sen att man är ledsen för alla dom man har sårat så hårt men fortfarande inte gör någonting åt saken?

Är det då meningen att folk ska tycka synd om den som gör folk illa!? Nej jag fattar faktiskt inte. Det går faktiskt inte alltid att komma i efterhand, man måste tänka steget före. Detta är vad jag funderade på idag. Puss, godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0