Match och annat skoj

Ja, dagen började med att jag var sjukt förkyld! Hade ingen röst alls och väldigt ont i halsen på morgonen, så mor och far min bokstavligen förbjöd mig att spela match vilket jag var skitsur för. Hur som helst så skulle jag åka in och kolla på matchen iallafall bestämde jag mig för efter lite om och men. Vi spelade skitbra stundtals och vann tillslut med 6-4.

Bestämde mig för att ta bussen hem. Siktade in mig på 101an till Habo, men såg att ettan till råslätt skulle gå om en minut vilket betydde att jag hoppade på den. Efter en hållplats märkte jag att den började svänga upp mot öxnehaga, jag blev galet osäker på om det verkligen var rätt buss eftersom jag skulle till Juneporten, så jag hoppade av första hållplatsen och SPRANG gärnet tillbaka till esplanaden över bron och hann precis dit för att se 101an köra iväg... men den skulle till Gränna, så jag tänkte att aa det var ju tur att jag inte hoppade på den, såg senare att nästa buss skulle gå 10 minuter senare, så jag sprang in på willys och köpte lite choklad och en loka. Kutade sedan ut för att se att 101an redan stod på hållplatsen, tog löpet dit och hoppade på - tog för givet att den skulle gå till Habo eftersom bussen tio minuter innan gick till Gränna. Sätter mig i mitten av bussen så jag hade inte bra sikt ut alls. Efter ungefär en halvtimma tänker jag varför är jag inte framme i jönköping snart? Kollar ut och ser majsfält och bondgårdar, får panik, ställer mig upp och tittar ut, ser att jag är på helt fel sida av vättern och kastar mig på STOPPKNAPPEN! Hjälp tänkte jag! Klev av och märkte att jag var mitt ute på landet... gick över vägen och fick vänta i en timma på nästa 101a, fast denna gången åt rätt håll. Och där satt jag med min choklad...

Ringde älskling och berättade att jag hade världens bästa utsikt över visingsö - fast på fel sida av sjön. Han fastslog att jag "verkligen ÄR blond"! Haha... jesus... Så jag var hemma i bankeryd 2 timmar senare än beräknat... GREAT! Så nu fick jag min spontanresa till Gränna som jag har velat göra hela sommaren iallafall!

Skulle kunna tro att jag jobbar för "Mitt i naturen" (y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0