HUSQVARNA - VS - ÄLMHULT

Ganska trött efter att ha börjat dagen med att springa till attarpsvägen (långt) på tretton minuter för att hinna med buss 101 till Huskvarna. Bussen blev på vägen försenad med just tretton minuter och jag blev senare än beräknat. Möttes av ett lag fullt av dösnygga, mycket, mycket omtyckta tjejer i nya Husqvarna IK overaller! Riktigt fint! Vi pratade snabbt ihop oss om frislag och liknande innan det bar av till bussen för att åka i ungefär två timmar (om inte mer?) till Älmhult.

Det blev mycket, mycket, mycket skratt påvägen. Hämtade upp Ellen påvägen i Skillingaryd - kan ju inte säga att det blev mindre roligt för det. ;) Skillmark får de flesta att väcka den dåliga humorn inom sig. Åt endel, blev kränkt för att vara näst yngst i laget av min tränare Marcus som vanligt, men varför klaga och riskera att bli bänkad liksom? Han är elak han, fast himla bra ändå! Jag har ju humor...

Kändes riktigt bra inför matchen, hade inte ont i knäna under uppvärmningen och mina fötter kändes inte heller. Bra med andra ord. Laddade upp med nya uppvärmningströjor och vitt matchställ hängandes på galjar tillsammans med byxor och strumpor. Värmebyxor på, fotledsskydd på, hårband på, killerblick på! Redo för match med ett fast tag i klubban.

Vi jobbade på bra, första målet stod däremot Älmhult för och vi gick in med ännu tuffare inställning mot dem, de var ju trots allt ungefär 10-20 cm längre och bredare än mig. Tillslut ; 1-1 , 1-2, 1-3 till oss efter många svettdroppar. Vi hade matchen i vår hand sista perioden då det tyvärr blev 2-3 efter ett tag. Detta höll i sig till klockan stod på 19.52. Dags för mål i baken, 3-3 och en sudden att vänta... Jävligt bittert eftersom det dessutom skedde i ett boxplay där de också hade tagit ut målvakten. Härligt...

Matchen slutade 3-lika och fan vad arg jag var inombords. Jag är däremot nöjd med min insats. Blev ett stopp i värnamo påvägen hem i bussen för att äta någonting. Rolig hemresa trots "förlusten" (känns som det nämligen eftersom man blev blåst med 8 sekunder kvar av ordinarie tid, med tanke på att vi också hade skott i ribban och bollar rullandes på motståndarnas mållinje... INTE OKEJ!!)

Kom hem lagom till Sherlock Holmes, tacos och godis med familjen. Mysigt. Nu avslutar jag dagen med två bilder. 

Jossan & Elin


Sofia & Lundin

Kram / Jess


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0