ÄVEN OM DINA FICKOR ÄR TOMMA



Vet ni? Det är nåt gaalet vad tiden har gått! Nu blir det en förändring, allt dåligt blir bra! För nu får det tusan vara bra med tråkigheter, jag har laddat om. Jag har laddat upp med ett sommarlov fullt med upplevelser. Jag har sett kontorsväggar och heltäckningsmattor. Jag har sett exceldokument och trassel. Jag har upplevt havet och solnedgångar, ljumma mornar med tångdoft och segelutsikt iförd springskor. Jag har hämtat livet ur allt levande, andats in friheten och sprungit bort så mycket energi jag aldrig trodde jag kunde ha i mig. Jag har kännt smaken av äkta vänner och glädjen i någons hysteriska skratt och leende mun. Fått ompröva känslor jag haft och omvärdera precis allting. Jag har egentligen fått allt och just därför så tänker jag aldrig någonsin krypa så långt ner igen så att jag inte orkar ta mig upp. Det här är jag, nu är jag jag. Det är just jag som ska leva nu. Det betyder att jag bestämmer om det som är jag. Jag har fattat att jag dör om jag stannar, så därför så går jag vidare nu. Du är bara någonting som hände då och som varade då och som lyste då, och vet du vad? Då var då. Nu är nu. Och nu, nu är det framtiden som gäller. Den här sommaren har väckt en hel del känslor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0