KOM LIV

Just nu ser jag ett Helsingborg i en av sina soliga stunder genom fönstret. Om jag hade kunnat tala om för mig själv hur mycket jag kommer sakna dig, Skåne, så hade jag stannat. Men en biljett som säger att bussen hemåt från Malmö går idag ljuger inte hur mycket jag än hade önskat. En av de få gånger i livet jag önskar att sanningen är en lögn är när jag måste åka ifrån min Felix som inte går att ersätta ens med en marabouchokladkaka och chai latte kombinerat med en stund med världens vackraste plats, en vinst i gothia cup, och de vänner man älskar mest. Inte ens det kan slå tiden jag får tillbringa med dig. Det enda bra med att åka härifrån är att det blir lättare och lättare att plocka fram minnena när jag tvingas vara utan dig, och de minnena är helt jävla ofattbart värdefulla för mig, det är det jag har med mig hem. Okej, nu luktar min kudde som du, och du har givit mig pärlor som påminner om dig och framkallar en skrattgrop i mungipan.


det är vackert och brutalt det vi håller på med, men det är inget annat än värt!

-----------------
du får om du vill det blir trångt för min soffa är smal men den rymmer en dans
svart eller vitt tycks ha somnat i fåror och skal, men det rör sig nånstans
och kärlekens vis blir lätt en klisché och fåfängan söker en segertrofe
men löften som stag faller alltid omkull, så för din och för min,
men inte för kärleks skull, kom och värm oss inatt.

Stormen tar fart över frosten igen
Och vilsen väntar på värmande vän
När som jag tröttnat på Jag, Min och Mig
blir jag svag, blir jag rädd, att nånsin förlora dig
Håll om mig inatt

L. Winnerbäck
-----------------

Lakrits räddar mig när jag behöver dig som mest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0