FÖR DU VAR SOLSKENET

Vaknade tidigt som bara den och hade nåt helt stört ont i magen, så himla hungrig! Men dum som man är så tänkte jag att det går säkert över om jag somnar om. Det gjorde det inte kan jag ju tala om. Steg upp runt tio/halvelva och stoppade i mig lite frukost. Ååh jag vet aldrig vad jag ska äta det första målet på dagen. Blir alltid några torra flingor med mjölk och så orkar man aldrig ta fram allt pålägg och äta en macka. Lat? Lite. Man är ju lite slö alltså... Ska nog lägga mig i sängen och läsa lite till i boken jag började (började om) på igår!
EN DAG, ni vet ju om filmen säkert, men det var såhär att i somras när Sofia hälsade på oss på västkustenkusten i Torekov berättade hon om en sjuuukt bra bok som hon hade läst när vi gick på strandpromenaden mitt i natten typ. SÅ jag kom hem, tänkte att den ska jag låna på biblioteket, men sen tänkte jag att jag har väl typ knappt köpt en endaste bok i hela mitt liv. Jag begav mig till bokia och fick syn på den som etta på topplistan (har du varit bortrest eller jobbat hela sommaren så kan ingen begära att man ska ha koll på vad som är nytt i verkligheten), hur mer givet kan det bli? Köpt! Hamnade sedan på nattuksbordet och sen så började jag i den nån gång, och kom av mig i allt skolarbete. Men nu tar jag nya tag igen, måste se filmen sen också men VÄGRAR se den innan jag har läst boken. För då är hela boken spoilad samtidigt som filmen säkert är tusen gånger sämre än boken. Lyckat? Nej. Elin, den filmen får helt enkelt vänta, men jag skyndar mig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0